درمان ریزش مو بعد از کرونا
نوشته شده توسط : salamati
آیا ریزش موهای من به خاطر کرونا است؟
نظر پزشکان در مورد ریزش مو و کرونا
پزشکان می گویند که آنها نیز بیماران زیادی با مشکل ریزش مو دارند، پدیده ای که به اعتقاد آنها در واقع به بیماری همه گیر ویروس کرونا، چه در افراد مبتلا به ویروس و چه در افرادی که هرگز بیمار نشده اند، مربوط است. در مواقع عادی، برخی از افراد پس از یک تجربه استرس زا از قبیل بیماری، جراحی بزرگ یا ضربه عاطفی، دچار ریزش مو به مقدار قابل توجهی می شوند.
پزشکان متخصص پوست و مو می گویند حتی بسیاری از بیمارانی که از Covid-19 بهبود می یابند؛ دچار ریزش مو می شوندنه از طریق ویروس کرونا بلکه از استرس فیزیولوژیکی مبارزه با آن! به همین دلیل بسیاری از افرادی که هرگز به این ویروس مبتلا نشده اند نیز به دلیل استرس عاطفی ناشی از از دست دادن شغل، فشار مالی، مرگ اعضای خانواده یا سایر تحولات مخرب ناشی از شیوع ویروس کرونا، دچار ریزش مو می شوند.
طبق گفته یکی از استادیاران دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا، در یک نظرسنجی ماه ژوئیه در مورد علائم پس از Covid در میان 1567 عضو از یک گروه مبتلا به کرونا، 423 نفر ریزش مو غیر معمول را گزارش داده اند. دکتر اما گوتمن-یاسکی، رئیس ورودی گروه پوست در دانشکده پزشکی Mount Sinai Icahn ، بیان کرد که بسیاری از کادر خط مقدم درمان از جمله کارمندان بیمارستان او، بیشترین میزان ریزش مو را داشته اند.
ریزش موی تلوژن افلوویوم
در ریزش مو از نوع تلوژن افلوویوم، مردم معمولاً بیش از 50 تا 100 تار مو به طور روزانه از دست می دهند، که غالبا چند ماه پس از یک تجربه استرس زا شروع می شود. دکتر سارا هوگان متخصص پوست در دانشگاه کالیفرنیا که روزانه بیش از هفت بیمار با این مشکل را معاینه می کند گفت: “بروز این نوع از ریزش مو بعد از کرونا اساساً مربوط به تغییر شرایط و یا تغییر سیستم رشد مو است.” به گفته وی، یکی از بیمارانش در دوران کرونا به حدی دچار ریزش مو شده بود که ترجیح داد از کلاه گیس به صورت موقت استفاده کند.
در چرخه موهای سالم، تعداد بیشتری از موها در مرحله رشد قرار دارند، درصد کمی در مرحله استراحت و حدود 10 درصد از موها نیز در مرحله ریزش یا تلوژن هستند اما در ریزش موی تلوژن افلوویوم (telogen effluvium)، افراد ریزش موی بیشتر و رشد موی کمتری دارند و حتی ممکن است تا 50 درصد موها دچار ریزش شوند و فقط 40 درصد از آن ها در مرحله رشد، باقی بمانند.
آلوپسی
دکتر محمد جعفرانی روانپزشک و متخصص پوست در دانشگاه میشیگان گفت: نوع دیگری از ریزش مو که اکنون در حال افزایش است، آلوپسی آره آتا است که در آن سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند و معمولاً با ریزش موی سکه ای روی پوست سر یا ریش شروع می شود. این نوع از ریزش مو با استرس روانی همراه است یا باعث تشدید آن می شود.
گرچه همه بیماران Covid-19 به این بیماری مبتلا نمی شوند، اما افرادی که مستعد ریزش مو هستند، در آلوپسی، دچار ریزش مو در ناحیه ابروها و مژه ها نیز می شوند. این شرایط احتمالا به این دلیل است که التهابی که برخی از بیماران کووید تجربه می کنند، باعث افزایش مولکول های ایمنی مرتبط با شرایطی مانند آلوپسی می گردد.
به گفته متخصصان، این وضعیت ممکن است به دلیل افزایش سطح کورتیزول (یک هورمون مرتبط با استرس) یا اثرات آن با خونرسانی بدن مرتبط باشد. در صورتی که شدت بیماری آلوپسی آره آتا افزایش یابد و نتوان به درستی آن را کنترل کرد، فرد مجبور به انجام روش های درمانی همچون اقداماتی خواهد شد که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند.
درمان ریزش موی شدید بعد از کرونا
اصلی ترین روش های درمان ریزش مو بعد از کرونا عبارتند از مصرف داروهای تقویتی، داروهای درمانی ریزش مو، مزوتراپی، تزریق پی آر پی و در نهایت که هیچ امیدی به رشد دوباره موها باقی نماند، کاشت مو. توصیه ی ما نیز به شما این است که به جای استفاده از داروها و مکمل هایی که اکثراً حاصل سودجویی های بی رحمانه ی برخی از شرکت های دارویی است که می خواهند از استیصال و درماندگی شما به نفع خود استفاده کنند، سعی در ایجاد تغییر در سبک زندگی خود داشته باشید و از یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی پیروی کنید.
همچنین یافتن راه‌هایی برای مدیریت استرس می‌تواند در شروع رشد مجدد موها بسیار مفید باشد، ترک سیگار نیز می تواند کمک زیادی به حل شدن مشکل ریزش موی شما بکند. درک چشم انداز تلوژن افلوویوم و این واقعیت که موهای شما دوباره رشد خواهند کرد نیز امری بسیار مهم است. استرس ناشی از ریزش مو در واقع خود می تواند به مشکلی مضاعف تبدیل شود. مهم‌ترین چیز این است که به بیماران اطمینان داده شود که این وضعیت موقتی بوده و همه چیز طی یک روال طبیعی دوباره بهتر می‌شود و آنها کچل نمی‌شوند.
 
شامپو رشد مو بایوفول کانادا
 
شامپو رشد مو بایوفول رتبه یک کانادا
محصولات تخصصی ضد ریزش مو بایوفول رتبه یک کانادا را در لاین تخصصی درمان فوری ریزش مو و ترمیم آن را دارا می باشند.
محصولات بایوفول کانادا از جمله شامپو ضد ریزش مو ویتامینه، گیاهی و رشد مجدد مو ایج دیفنس دارای امتیازات منحصر بفردی است از جمله :
  1. صد در صد ارگانیک بودن شامپو ضد ریزش مو گیاهی
  2. دارای ترکیبات موثر و منحصر بفرد برای درمان ریزش مو
برای مثال محصولات متنوعی در سراسر جهان وجود دارند که برای درمان ریزش مو توصیه می شوند،
این محصولات در بسیاری از مواقع ارگانیک نیستند و با ترکیبات شیمیایی ساخته می شوند و یا کاملا بی اثر هستند.
نکته مهم دیگر این است که اکثر این محصولات دارای ترکیبات و فرمولاسیون موثر برای درمان نمی باشند و صرفا جهت مراقبت و نرم کنندگی مو کاربرد دارند،
اما شامپو گیاهی ضد ریزش فوری موتوسط متخصصین مجرب و داروسازان کانادایی تهیه و تولید شده است.
شامپو ضد ریزش مو بایوفول
 
شامپو ضد ریزش مو و رشد مو ایج دیفنس بایوفول BIOFOL
شامپو ضد ریزش مو و شامپو رشد مو فوری ،تقویت کننده و ترمیم کننده مو گیاهی ایج دیفنس بایوفول کانادا و معرفی ویژگی های محصول:
  • شامپو رشد مو
  • درمان قطعی و فوری ریزش مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس بایوفول
  • افزایش سرعت رشد موهای ضعیف و نازک
  • افزایش استحکام و ضخامت موهای ضعیف و آسیب دیده
  • ضد پیری مو و جلوگیری از پیری زودرس مو
  • ضد شوره
  • کنترل چربی و خشکی مو
  • کراتیه طبیعی مو
  • رشد مجدد مو و تسریع آن




:: برچسب‌ها: شامپو ضد ریزش , شامپو رشد مو , شامپو ضد ریزش مو گیاهی , شامپو ضد ریزش مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: